Inköp från Nelly.se ~ Klänningarna!

CHIFFON BANDEAU DRESS - RARE FAHION - 349KR


Min kommentar:
+Riktigt söt julklänning
+Chiffongen var som jag tycker chiffong ska vara > rör sig med vinden
+Kort men inte för kort

-För liten, alltså liten i storlek
-Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om dragkedjan

Övrigt ~ Den är ju som sagt för liten, men jag har ändå som mål att gå ner i vikt till vintern så jag behåller den som ambition och mål inför julen! ^^ För övrigt är det brösten som är lite för stora om ni undrar vart den vart trång!

Jag skulle kombinera den med sköna boots, en lite större mysig kofta i grå/brun skala eller glittrig kavaj/kofta, vita eller röda klackar och ett vitt skärp i midjan!


FRILL BANDEAU DRESS - THREE LITTLE WORLDS - 379KR


Min kommentar:
+Perfekt färg
+Passar perfekt, alltså bra för er med större bh-storlek
+En längre variant på kjolen

-Behöver strykas, som ni ser!


SURFACE LACE STRAP DERSS - VILA BASIC - 199KR


Min kommentar:
+Riktigt skön att ha på sig
+Sitter tajt utan att bli jobbigt tajt
+Färgen är riktigt fin och materialet underbart (lite silkesaktigt)

-Spetsen går lätt sönder
-Glider ganska lätt upp

Övrigt ~ Gillade denna så mycket att jag haft den på mig sen jag hämtade paketet på posten, funkar till allt och går att kombinera i oändlighet, hade ett vitt linne under som jag lät sticka upp över urringningen (dölja) på jobbet och igår köpte jag ett löst sittande vitt linne från H&M som var lite kort att bara ha leggings till så då hade jag detta under som en kjol! Skitsnyggt! Men nu åker det i tvätten! ^^


Jag brukar mäta storlek efter H&Ms mått när jag säger om dom är stora eller små i storlek. Jag har i H&Ms sortiment M & 40/42.

Comments
Name: nellie

åh funderat ett tag på att beställa den röda klänningen från nelly.com , finaste klänningen jag sett! Är bara lite rädd för att den ska vara för stor eftersom jag själv är rätt så kort (158) och smal..

2011-08-11 @ 22:29:17
URL: http://nelliiej.blogg.se/
Name: nellie

sv;

Tack så mycket för svaret! detta hjälpte mig en hel del, har läst andras kommentarer på nelly.com och de flesta tyckte att den va ganska liten i storleken så jag hoppas att den passar! annars finns en mormor till hands som kan hjälpa mig sy in den :). Det kan ju alltid vara värt att testa iallafall! ha en fortsatt bra dag! :)

2011-08-14 @ 12:40:54
URL: http://nelliiej.blogg.se/

Hi! Wanna comment?

Your name:
Remembah' me?

Your e-mail: (will not be publish)

URL/Your blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0